شرایط صادرات ماهی
صفر تا صد صادرات ماهی قزل آلا
در کنار توسعه صادرات غیرنفتی،کاهش واردات از اروپا و ارتقای تراز تجاری ایران نمایانگر تحقق و عملیاتی شدن بخش مهمی از اهداف اقتصاد مقاومتی است.
برای مطالعه بیشتر درباره شرایط صادرات ماهی اینجا کلیک کنید.
دریا از ظرفیت های بالقوه اقتصادی بوده و تکیه براین پتانسیل طبیعی، نقش بسزایی در کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی دارد. برای غذای آینده بشر باید نگاه ما به دریاها و اقیانوسها باشد و از ظرفیت های آن برای تامین غذای کشور در آینده استفاده کنیم که این امر شامل همه آبزیان میشود. وجود ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر نواحی ساحلی در شمال و جنوب کشورمان فرصت مناسبی برای فعالیتهای صیادی در کشور فراهم کرده که با استفاده حداکثری از امکانات و توانمندیهای خدادادی کشورمان میتوانیم گامی در راستای امنیت غذایی، ایجاد اشتغال و صادرات پایدار برداریم.
ماهی قزل آلا (Trout) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره ۰۳۰۳۱۴ شناخته می شود.
لازم به ذکر است که همه ی محصولات را به طور دقیق و جزئی نمی توان بررسی کرد و به همین علت گروهی از کالا ها را که مرتبط به کالای مورد نظر شما است، تحلیل و بررسی میکنیم تا استعداد های بازار محصول منتخب را در مناطق مختلف دنیا بشناسیم.
تمام گزارشات زیر براساس آنچه تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی در گمرکات اظهار و ثبت شده، درج شده است.
تلاش بر این است که با مطالعه این گزارشات فضای تجاری محصول مدنظرتان را بهتر بشناسید و با آگاهی بیشتر اسباب نتیجه گیری قوی تر را برای تجارت خود فراهم آورید.
آمار صادرات ماهی قزل آلا
هدف شناسایی رقبا در بازار جهانی است.
رقم کل صادرات: ۳۵۰,۵۷۰,۰۰۰ دلار
میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: ۵- درصد
میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: ۱۱- درصد
میانگین فاصله از کشور وارد کننده: ۹,۶۳۳ KM
آمار واردات ماهی قزل آلا
هدف شناخت متقاضیان و پتانسیل ها در بازار جهانی است.
رقم کل واردات: ۳۷۷,۲۵۴,۰۰۰ دلار
میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: ۵- درصد
میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: ۵- درصد
میانگین فاصله از کشور صادر کننده: ۸,۹۷۱ KM
بنظر شما چرا صادرات ماهی قزل آلا در سال های اخیر کاهش داشته است؟
نمودار صادرکننده ها
نمودار میله ای زیر، نشان دهنده ی رتبه و حجم صادرات کشور های جهان است.
نمودار وارد کننده ها و میانگین فاصله از مبدا
هرچه دایره ها به سمت بالاتر باشند گویای این است که فاصله ی کشور واردکننده تا محل تامین آن بیشتر است به عبارتی شعاع فاصله ای که میتوانیم در آن فعالیت کنیم بیشتر است.
اگر خط عمودی این نمودار زیر ۲ الی ۳ هزار کیلومتر را نشان بدهد یعنی حمل و نقل و تامین کالای مورد نظر بسیار مهم و موثر می باشد پس راهکارهای حمل و نقلی را باید بررسی کرد.
تامین برخی از کالاها محدود به کشورهای خاصی است لذا تامین آن از کشورهای دورتر انجام میشود و به علت ارزش زیاد آن محصول حمل و نقل در آن مطرح نیست.
ایران تا شعاع ۴ هزار کیلومتری قابلیت پوشش و صادرات در ۴۰ الی ۵۰ کشور را دارد.
نمودار نرخ رشد واردات
نمودار عمودی نشان دهنده مقدار رشد یکساله بازار محصول انتخابی و نمودار افقی نشان دهنده ی رشد بازار در ۵ سال گذشته می باشد.هرچه نمودار به صفر نزدیکتر باشد به این معنا است که میزان رشد بازار این محصول کاهش پیدا کرده، در حال کوچکتر شدن است و دارای ظرفیت های رشد زیادی نیست. چنانچه زیر صفر و منفی باشد یعنی فرصت های تجاری این بازار در حال از بین رفتن است و آینده قابل پیش بینی ندارد و تمرکز اصلی را باید روی بازار کشورهای بالای نمودار گذاشت. حجم و اندازه دایره های این نمودار نیز نشان دهنده ی رقم میزان تجارت کشورهاست.
انجام تجارت و ورود به بازار جهانی مستلزم تولید محصولات با کیفیت و با رعایت اصول بهداشتی و منطبق با استانداردهای کشورهای مقصد است.
تحلیل پتانسیل صادراتی
در این نمودار میزان توان و ظرفیت صادرات به کشورهای دیگر را به ترتیب عددی، که نشان دهنده ی رتبه پتانسیل صادراتی و به ترتیب اندازه دایره که نشان دهنده ی میزان تقاضای کشورها و به ترتیب پهنای خط که نشان دهنده ی سهولت معامله با آنهاست، میتوان مشاهده کرد.
اسم هر کشور کنار دایره نوشته شده و رنگ دایره هر کشور طبق منطقه آن دسته بندی شده است. برای مثال دایره های قرمز کشورهای منطقه شرق آسیا را نشان میدهد.
نمودار میزان پتانسیل صادراتی
در این نمودار دو نوع خط دیده می شود. خط های ممتد و خط های متقاطع (خط چین).
طول خطوط ممتد نشان دهنده ی فاصله ی میان ظرفیت صادراتی و صادرات واقعی و در نتیجه پتانسیل موجود در بازار آن کشورهاست.
بازار کشورهایی که دارای خطوط متقاطع هستند، واردات بیشتری نسبت به تقاضا و پتانسیل واقعیشان دارند و در نتیجه پتانسیل صادراتی قوی ای ندارند.
نقشه جغرافیایی بر اساس پتانسیل صادراتی
در این نقشه هر کشور با دایره و رنگ مربوط به منطقه آن نشان داده شده است.
دایره داخلی و پررنگ تر هر کشور نشانگر میزان صادرات واقعی به آن کشور است و دایره کمرنگ تر دور آن نشان دهنده پتانسیل موجود بازار در آن کشور است.
درصد نوشته شده در هر دایره بیانگر درصد پتانسیل صادرات به آن کشور است.
بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات این محصول از جمهوری اسلامی ایران را کشورهای چین، تایلند و روسیه دارا هستند.
جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با آذربایجان دارد.
بازار ژاپن بیشترین ظرفیت تقاضا را برای کالای ذکر شده دارد.
چین بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش ۱۵۵٫۱ هزار دلار است.
خرید اینترنتی ماهی سفید در ایران
ماهی سفید همانطور که می دانید در گونه های مختلفی وجود دارد که قیمت هر کدام در بازار کشور متفاوت می باشد و گرانترین ماهی سفید، ماهی دریایی می باشد. اگر به دنبال خرید اینترنتی انواع ماهی سفید می باشید می توانید از طریق سایت بازرگانی حقیقی اقدام نمایید. برای خرید انواع ماهی سفید باید با راه های ارتباطی زیر در تماس باشید.
خرید از سایت بازرگانی حقیقی به صورت اینترنتی بوده و انواع ماهی و میگو را به صورت عمده و جزئی خرید و فروش می کند. برای کسب اطلاعات بیش تر با شماره زیر در تماس باشید.
شما می توانید برای مطالعه دیگر مقاله های ما اینجا کلیک کنید.
نام و نام خانوادگی: |
اصلان حقیقی |
شماره همراه |
09134469940 |
شماره واتزاپ و تلگرام |
09931997049 |
اینیستاگرام |
|
آدرس |
اصفهان، اصفهان خیابان علامه شرکت بازرگانی حقیقی |
ایمیل: |
Aslan.hasghighi@gmail.com |